راهنمای خرید دستگاه کونیکا مینولتا

 

کدام دستگاه کپی نسبت به دیگر دستگاه های کپی موجود در بازار برتری دارد؟ این سوال به هنگام خرید دستگاه فتوکپی جدید می تواند دغدغه ی فکری زیادی را با توجه به تنوع بالای این محصولات ایجاد کند. برای خرید دستگاه فتوکپی باید معیارهای انتخابی مشخصی داشته باشید که نسبت به آن ها گزینه ی مناسب خود را انتخاب نمایید. اگر قصد خرید چنین تجهیزاتی را دارید، مطالعه ی این مقاله برای شما مفید خواهد بود.

دستگاهای فتوکپی  سیستم های پرمصرفی هستند که در انواع و اقسام مختلف طراحی می شوند. این که چه نوع سیستمی برای شکل گیری فرآیند چاپ و کپی مناسب شماست، بستگی به نوع استفاده ی شما دارد. البته در این راستا میزان بودجه ای که می توانید برای خرید دستگاه فتوکپی هزینه نمایید نیز تعیین کننده خواهد بود. با ما همراه باشید تا شما را با جنبه های کلی خرید دستگاه فتوکپی آشنا سازیم.

 

معیارهای انتخابی در خرید دستگاه فتوکپی

همان طورکه گفته شد آن چه که به هنگام خرید دستگاه فتوکپی شکل دهنده ی سایر معیارهای انتخابی است، بودجه و نیازهای کاربر است. به طور کلی معیارها و فاکتورهای متعددی وجود دارند که باید به هنگام خرید دستگاه کپی به آن ها توجه کنید. برخی از عمده ترین فاکتورهای تعیین کننده در این راستا عبارتند از:

امکان کپی گرفتن دورو دستگاه کپی

اگر قابلیت تهیه کپی دو رو برای شما با اهمیت است، باید در حین خرید دستگاه کپی این ویژگی را در دستگاه مورد نظر بررسی کنید. امکان گرفتن کپی دو رو  با دستگاه تقریباً هزینه ی کاغذ مصرفی را به نصف می رساند و بسیار بهینه و به صرفه است. پیشنهاد می کنیم میزان کیفیت این قابلیت را نیز در هنگام خرید تست نمایید.

سرعت دستگاه کپی

سرعت تکثیر یکی دیگر از پارامترهایی است که می بایست پیش از خرید دستگاه کپی آن را مدنظر قرار دهید. به عنوان یک راهنمای کلی، اگر تعداد تکثیر ماهانه ی شما حدود ۶۰۰۰ برگ باشد، سرعت تکثیر ۲۰ تا ۳۰ برگ در دقیقه، سرعت مناسبی خواهد بود. به یاد داشته باشید که این معیار در طی خرید دستگاه های کپی دفتری بسیار تعیین کننده و با اهمیت است.

تعداد برگه های چاپ شده در هر ماه توسط دستگاه فتوکپی

تعداد برگه های چاپ شده در هر ماه یکی از نکات حائز اهمیت به هنگام خرید دستگاه فتوکپی است. هر دستگاه کپی دارای مقدار تعیین شده ی استانداردی است که می تواند در ماه به چاپ برساند. دستگاه های کپی ارزان قیمت قادر به چاپ تعداد صفحات زیادی نیستند و نمی توانند فشار چاپ مکرر را تحمل کنند. البته انتخاب این امر باید براساس معیارهای مرتبط با نیاز شما شکل گیرد.

قابلیت بزرگ نمایی و کوچک نمایی اسناد در دستگاه کپی

وجود این قابلیت می تواند مزیتی برای دستگاه های کپی به شمار رود. بهتر است بررسی کنید که دستگاه کپی مورد نظرتان تا چه اندازه می تواند اسناد را کوچکتر یا بزرگتر نماید.

کیفیت چاپ دستگاه فتوکپی

کیفیت چاپ عاملی است که می تواند کارآمدی یک دستگاه کپی را مشخص کند. این عامل از دیدگاه هر کاربر و نوع نیاز او نیز متفاوت خواهد بود. برای اطمینان از کیفیت چاپ رضایت بخش خود در حین خرید دستگاه فتوکپی، سندی را با دستگاه مورد نظر کپی نمایید.

دستگاه کپی رنگی یا سیاه سفید

دستگاه های کپی در دو نوع رنگی یا تک رنگ (سیاه و سفید) عرضه می گردند. بر مبنای نوع استفاده ی خود باید تصمیم بگیرید که به کدام نوع فتوکپی نیاز خواهید داشت.

امنیت دستگاه کپی

این امکان در برخی از دستگاه های کپی وجود دارد که تنها با رمز عبور خاصی شروع به کار کنند تا اگر برای مثال کاربر ایکس از اتاق خویش دستور چاپ فرستاد، چیزی توسط دستگاه چاپ نشود و کاربر ایکس با حضور در کنار دستگاه و وارد ساختن پسورد و نام کاربری خاص خود اقدام به کپی کند. قابلیت دیگری که ممکن است در تعدادی ازدستگاهای کپی  موجود باشد، ذخیره سازی اسناد در حافظه ی ایمن دستگاه است. براساس عملکرد این قابلیت دستگاه کپی اسناد را در حافظه  ی خویش ذخیره می نماید تا در موقعیت های بعدی نیازی به دسترسی دوباره ی اسناد اصلی نباشد. چنین ویژگی هایی می توانند امنیت دستگاه کپی و فرآیند چاپ اسناد در اداره های بزرگ را افزایش دهند.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *