فتوکپی چیست؟

فتوکپی (MFP) یا  دستگاه فتوکپی  وسیله ای است که عملکرد یک فتوکپی ، کپی ، اسکنر و یا فکس را در یک دستگاه ادغام می کند. فتوکپی های چند منظوره یک انتخاب رایج برای مشاغل دارای بودجه است که می خواهند دارایی ها را کاهش دهند ، هزینه ها را کاهش دهند و گردش کار را بهبود بخشند. هرچه به سمت گردش کار دیجیتالی تر حرکت می کنید ، به لیست فتوکپی های چند منظوره که مخصوص اسکن پرینت و … نزدیک می شوید.

 

10 موردی را که باید قبل از خرید یک فتوکپی نو و دست دوم (کارکرده) دانست:

 

1- نیازهای خود را بدانید

آنچه را که از دستگاه فتوکپی چند منظوره برای انجام کار برای شما و کاربران نهایی خود نیاز دارید ، درک کنید.

گذشته از چاپ و کپی ، چگونه می خواهید از فتوکپی برای کمک به مدیریت اسناد ، کاهش مصرف کاغذ ، ساده کردن گردش کار ، اسکن ، کار از راه دور و غیره استفاده کنید؟

روزانه چند کار کپی ، چاپ ، فکس ، اسکن و ایمیل انجام می دهید؟

دستگاه را به بین چند کاربر اشتراک می گذارید؟

آیا به رنگ آن نیاز دارید؟

ارتباط بی سیم برای فتوکپی نیاز دارید؟

اتصل به تلفن همراه و فضای ابری را نیاز دارید ؟

 

2- هزینه و ارزش

هنگام ارزیابی یک دستگاه فتوکپی چند منظوره ، مراقب باشید که فقط به هزینه سخت افزار اولیه نگاه نکنید. چندین فاکتور دیگر نیز باید در نظر گرفته شود ، از جمله هزینه نگهداری و مصرفی.

پس از در نظر گرفتن هزینه های جوهر /تونر، فتوکپی های چند منظوره جوهر افشان ، که در ابتدا به عنوان کم هزینه بودن درک می شوند ، اغلب به نظر می رسد دارای یک هزینه  معادل یا بالاتر از فتوکپی های چند منظوره لیزری هستند.

هزینه نگهداری دستگاه چاپ همچنین می تواند برای دستگاههایی که استفاده و نگهداری آنها دشوار است ، غیرقابل اعتماد و یا فاقد ویژگی ها و توانایی های لازم برای تولید کارآمد و مؤثر نتایج مورد نیاز شما می باشد ، به طور قابل توجهی افزایش یابد.

دستگاه فتوکپی شما می تواند به یک سرمایه مفید در مدیریت و کنترل هزینه های چاپ و اسکن تبدیل شود ، همچنین می تواند در صورت انتخاب عاقلانه، قابلیت های جدیدی را به دفتر شما اضافه کند.

در نظر بگیرید که چگونه فتوکپی های چند منظوره می توانند هزینه کل چاپ را پرداخت کنند ، ادغام بهتر و بهبود مدیریت منابع در سازمان را بهبود بخشیده و کارایی فرایند تجاری را بهبود بخشند.

 

3- بدانید که اشخاص ثالث چه چیزی برای گفتن دارند.

امکانات مربوط به عملکرد و مدیریت واقعی و موضوعات پشتیبانی را که در برگه مشخصات فروشنده ارائه می شود با داده های برند مربوطه مقایسه کنید. افراد باتجربه در صنعت در مورد کیفیت و عملکرد محصولی که در نظر دارید چه می گویند؟

 

4- بدانید که اتصال به یک شبکه موجود چقدر آسان است

در نظر بگیرید که به راحتی سیستم فتوکپی با شبکه موجود شما ادغام می شود؟

آیا استقرار آن آسان است؟

آیا به حداقل آموزش راه اندازی نیاز دارد؟

آیا با نرم افزار همراه است تا شما را از طریق نصب ، عیب یابی و به روزرسانی راهنمایی کند؟

اگر کارگروه شما نیاز به چاپ از چندین دستگاه توزیع شده (تلفن های هوشمند ، تبلت ، لپ تاپ و غیره) را به یک مکان به راحتی در دسترس داشته باشد ، خرید یک فتوکپی بی سیم یا WiFi چند منظوره را در نظر بگیرید.

فتوکپی های چند منظوره WiFi بدون نیاز به سیم کشی یا کابل بودن به آن شبکه ، به یک شبکه متصل می شوند. این کار چاپ آسان موبایل را امکان پذیر می کند ، بدون اینکه سیم های ناخوشایند را کابل کشی کنید.

 

 

5- استفاده آسان

با پیدا کردن یک فتوکپی که کار با آن آسان است، از تنگناها و خرابی های پر هزینه کارکنان جلوگیری کنید. رابط های بصری کاربر ، حداقل شرایط آموزشی و اسناد آنلاین در دسترس را بررسی کنید. اگر به پشتیبانی نیاز دارید ، بررسی کنید که این محصول توسط خدمات تولیدی و پوشش پشتیبانی؛ پشتیبانی می شود؟

فتوکپی های چند منظوره متصل به تلفن همراه و ابری؛ کارکردن تقریباً از هر مکانی را آسان می کنند. در این MFP ها ، برنامه ها به میانبر شما برای بارگیری ، اشتراک گذاری ، چاپ ، اسکن ، توزیع – حتی ترجمه – اسناد تبدیل می شوند.

 

6- از توانایی های چند وظیفه ای آن آگاه باشید

به دنبال یک فتوکپی باشید که بتواند واقعاً چند منظوره باشد. آیا کاربران می توانند به همه عملکرد مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند ، حتی اگر سایر عملکردها در حال استفاده هستند؟

توجه داشته باشید که برخی از محصولات ، مانند All-in-Ones ، عملکردهای مختلفی را در یک دستگاه ارائه می دهند ، اما ممکن است همزمان چند وظیفه نداشته باشند. اگر آنها نتوانند همه کارکردهای یک فتوکپی را بطور همزمان تحویل دهند ، ممکن است در دقیقه90 به دلیل تنگناها برایتان مشکل ساز باشد.

 

7- از قابلیت های ارتباطی دو جهته آن اطلاع داشته باشید

عدم برقراری ارتباط به موقع و دقیق اطلاعات به کاربران و مجریان فناوری اطلاعات درباره وضعیت مشاغل ، صف ها و دستگاه ها منجر به مداخله بیشتر شما و کارکنان شما برای حل ، پیشگیری یا پیش بینی مشکلات خواهد شد.

برقراری ارتباط مداوم دو جهته ، در فتوکپی و در سراسر شبکه ، برای ادامه کار یک محصول ضروری است. به دنبال قابلیت چاپ و قابلیت های وضعیت دستگاه از روی دسک تاپ و امکان مشاهده تمام صف های کار در دستگاه و در سراسر شبکه باشید.

 

8- مدیریت دستگاه موجود ، هوشمندی و پشتیبانی از راه دور را بدانید.

تعهد فروشنده را در تهیه دستگاههای قدرتمند و ابزارهای مدیریت ناوگان در نظر بگیرید. این چیزی است که شما ممکن است اکنون یا در آینده بخواهید. به دنبال یک نرم افزار مدیریت ارتباط با دستگاه باشید که دسترسی و به روز بودن فتوکپی را بهینه کند.

آیا فروشنده زمان پاسخگویی مناسب را ارائه می دهد و کیفیت خدمات مداوم را ارائه می دهد؟

پرینترهای پیشرفته تر چند منظوره به شما امکان می دهد نه تنها ناوگان بلکه اطلاعات را نیز مدیریت کنید. با استفاده از ابزارهای صحیح داخلی ، مانند ادغام در خدمات چاپی مدیریتی ، MFP شما به کانون محیط مستندات شما تبدیل می شود. این نرم افزار می تواند فرآیندهای تجاری را به صورت خودکار انجام دهد ، مدیریت دستگاه را از راه دور بهینه کند و میز ابزار شما را با ابزار داخلی کمک کند.

 

9- بدانید که چه  میزان امنیت و محرمانه مورد نیاز شما را فراهم می کند؟

آیا دستگاه از سطح امنیتی مناسبی برای تجارت شما برخوردار است؟ آیا در صورت تغییر نیازهای شما ، امنیت بیشتری فراهم می شود؟

فتوکپی های چند منظوره بدون کنترل ، می توانند نقاط ورودی آسیب پذیر برای نقض داده یا حملات مخرب باشند. بهترین راه برای ایمن نگه داشتن اطلاعات ، انتخاب فتوکپی های چند منظوره است که از استانداردهای صنعتی برای جلوگیری از نفوذ ، تشخیص دستگاه و رمزگذاری داده ها فراتر می روند. همچنین به دنبال تولید کنندگان فتوکپی باشید که با کارشناسان امنیت فناوری اطلاعات مانند مک آفی و سیسکو شریک هستند.

 

10- بدانید چه نرم افزار و راه حل هایی در دسترس است

درک کنید که چه نرم افزاری و راه حل های سازگار از فروشنده و همچنین شرکای راه حل آنها وجود دارد.

فتوکپی های چند منظوره می توانند به شما در ساده سازی فرآیندهای اسناد تکراری و دست و پا گیر کمک کنند و به صورت الکترونیکی اسناد مقاله خود را به صورت الکترونیکی سازماندهی ، ویرایش و بایگانی کنید.

با استفاده از یک فتوکپی و یک نرم افزار ساده ، می توانید اسناد کاغذی را به فرمت های الکترونیکی تبدیل کرده و آنها را به چندین مقصد ارسال کنید – ایمیل ، پوشه های شبکه ، فتوکپی های از راه دور ، سیستم های اتوماسیون در پشت و غیره .

فتوکپی های چند منظوره با قابلیت برنامه این مراحل را یک قدم بیشتر برمی دارند. آنها عملکردها و گردش کار را به رابط کاربری آسان و ساده مانند آنچه در تلفن همراه یا کامپیوتر شخصی خود می بینید ، قرار می دهند. آنها به شما امکان چاپ یا اسکن به ابر را می دهند ، و تلفن های هوشمند را به WiFi MFP متصل می کنند تا بتوانید از هر کجا و در هر زمان کار کنید.

هنگامی که با این سؤالات به اطلاعات کافی دست یافتید ، تصمیم می گیرید تصمیم گیری صحیحی را برای تجارت خود انجام دهید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *